Rotterdam 26-05-2010 | Published on: April 23, 2010
Social media pitch
Blackberry messenger t-shirts met custom QR codes zijn HOT! http://pr.co/p/00010p
Summary
Pingen, het onbeperkt versturen van berichten naar elkaar, is dé hype van 2010 en heeft Blackberry onwaarschijnlijk populair gemaakt. Fashionlabel 'Bate Papo' speelt hier handig op in en maakt het mogelijk om via de webshop een Blackberry messenger QR-code te uploaden en deze te plaatsen op een dames of heren t-shirt.
Details
Dat pingen ongelooflijk populair is blijkt o.a. uit het feit dat 1 op de 3 mobiele telefoons een Blackberry is, de kranten er bol van staan, blogs er niet over uitgeschreven raken, en er zelfs een nummer over is geschreven wat een regelrechte hit is geworden! Ook kledingmerk 'Bate Papo' is deze hype niet ontgaan, en speelt daar handig op in.

Fashionlabel 'Bate Papo' maakt het vanaf vandaag mogelijk om via hun webshop een QR-code te uploaden en deze plaatsen op een dames of heren t-shirt. Zo creëer je een uniek customized t-shirt. De QR code kan bijvoorbeeld een Blackberry instant messenger code bevatten. Zo kunnen al je vrienden jou aan hun Blackberry toevoegen door de code op jouw unieke t-shirt in te scannen!

Wat is een QR code?
Een QR-code is een twee-dimensionale streepjescode die in 1994 is ontwikkeld door Denso-Wave, een dochteronderneming van het Japanse bedrijf Denso.

De letters QR zijn een afkorting van Quick Response ("snelle reactie"). De code werd ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn. QR-codes waren oorspronkelijk bedoeld voor het identificeren van auto-onderdelen, maar worden in Japan inmiddels algemeen gebruikt in tijdschriften, op bushaltes en op visitekaartjes. In Nederland is de code o.a. terug te vinden op de e-tickets van de NS. In een QR code kun je naast URL's, e-mailadressen, sms-berichten, telefoonnummers en teksten (maximaal 7089 tekens) ook blackberry PIN codes coderen

De gecodeerde informatie van een QR-code, kan worden afgedrukt in een tijdschrift, op een poster, op de verpakking van een product of op een t-shirt. De gebruiker richt zijn cameratelefoon op de QR-code, en en scant deze in. De code wordt door een QR-lezer in de telefoon omgezet en uitgelezen. In het geval van de Blackberry instant messaging code wordt de contactpersoon direct aan de messenger lijst toegevoegd.

Op de website van Bate Papo kunnen mensen nu hun unieke QR code uploaden en op een t-shirt laten plaatsen. De shirts zijn verkrijgbaar in zwart en wit voor zowel dames als heren.

Quotes
'Pingen is hét ding,'' ... ''Er hangt een soort exclusiviteit aan het feit dat je elkaar kunt pingen. Het afgeven van je pinnummer geeft een bepaalde intimiteit en sexyness.

— Yvonne Prins- Hi
'Als je het niet hebt, hoor je er niet bij’

— Karima Ed-Gueriri- Vodaphone winkel te Amsterdam
'Met je Berry patsen versterkt je ego’